قیمت گذاری کار سخت و پیچیدهای است که به آزمون و خطای بسیاری نیاز دارد. از آنجایی که در دنیای کسبوکار استراتژیهای متنوعی برای قیمت گذاری وجود دارد، نمیتوانیم یک روش قطعی برای قیمت گذاری جوراب معرفی کنیم. هر فرمولی را که بخواهید بهکار ببرید باید به نکاتی مثل مکان صنعت، اندازۀ کسبوکار، ساختار، مواد اولیه و مدل کسبوکار تولید جوراب توجه کنید.
قیمت گذاری جوراب هیچ فرمول ثابتی نداره❌
هر جا بهتون یه روش دادن فرارررر کنیییید🏃🏻♀️
همۀ مردم وقتی قصد خرید دارند، اول به قیمت توجه میکنند. بعد سراغ بقیه ویژگیهای دیگهش میرن. اگه قیمت یک محصول بیش از حد معمول یا حتی کمتر باشه، احتمالا تو خرید خودشون تردید میکنن...! اما در مقابلم، اگه قیمت مناسبی داشته باشه، با اشتیاق بیشتر و احتمالا حساسیت کمتری ویژگیهای محصول رو چک میکنن.
- ساده بگم برات که قیمت تموم شده هر شخصی با اون یکی فرق داره، یه نفر اجاره مغازه میده، مالیات زیاد میده، ست میفروشه، به عنوان گیفت یا اشناتیون میده، پک هدیه درست میکنه، دستفروشه، فقط خانوادگی و توو خونه میفروشه و هزار تا مورد دیگه ... .
- به صورت کلی خیلییا میگن قیمت خرید رو یک و نیم برابر، دو برابر یا سه برابر کنید، و بعضیها هم میگن 30درصد یا 50درصد حساب کنید و روی مبلغ تموم شده این محصول میتونید اضافه کنید.
- یه مدل قیمت دیگه هم هست که بعضی جنسها رو که احساس میکنید رقیباتون زیاد دارند ارزونتر بذارید تا مشتری به خاطر اون مدل جذب شما بشه.
- مدل بعدی اینه که خودت تقسیم کنی و تصمیم بگیری مثلا مبلغ مشخصی برای هر جفت جورابهای مچی ۱۵تومن سود بذاری، برای ساقدار ۲۰ و … .
- اگر بخوای درصدی قیمتگذاری کنی، اون عددی که قیمت خرید بوده رو ضرب در ۱٫۳۰ کنی میشه 30درصد سود ... ۱٫۴۰ میشه چهل درصد و تا آخر همینطور.
- روشی که زیاد جالب توجه نیست اینه که ببینی رقیبت چه قیمتی گذاشته و دقیق از روی اون قیمت تعیین کنی، اینجوری فردا به رقیب جدیدتر پیدا میکنی و همش مغزت درگیر مقایسه و اعداد میشه و نمیتونی به کارای مهمتر فروشندگیت و برندت برسی.
درسته که باید رقبا و بازار رو بررسی و تحلیل کنی، و تصمیم بگیری، اما سطحی به این روش نگا نکن.
شما به عنوان فروشنده خیلی بیشتر از یک محصول میفروشید. برخورد خوب، خدمات پس از فروش، یا حتی حس اعتماد به برندرو میفروشید. همه اینها جزو ارزشهایی هست که مخاطب برای اون پول میده.
پس قیمتگذاری شخصیه و هر کس به روش خودش عمل میکنه، هیچ نسخه ثاتبی برای همه نوشته نمیشه و همیناست که باعث تفاوت فروشندهها و برندها میشه. قیمت گذاری درست و دقیق بهسرعت اتفاق نمیافته.
وقتی زمان قیمتگذاری میرسه مدلهای قیمتگذاری محصولات جوراب گاهی زیاد و گیجکنندهن. شما از قبل برای تهیه و امکان فروش یک محصول جوراب فوقالعاده حسابی وقت گذاشتین؛ پس نباید بهخاطر قیمتگذاری از کسبوکارتون ناامید بشید. وقت بذارید، آزمون و خطا کنید و نکاتی که گفتیم را پیادهسازی کنید تا محصول خودتون رو با یک قیمت استثنائی در بازار جهت فروش به نمایش بذارید.
دیدگاه خود را بنویسید